Frågor och Svar

Hanteringskostnader: Hur kan jag betala?

Hos oss betalar du med Klarna faktura, Kortbetalning, Visa/ Mastercard alternativt via banköverföring.
Vill du så kan du även delbetala ditt köp från 50 kr i månaden. Du väljer själv vilket alternativ du vill ha
när du avslutar ditt köp.

Hur lång är leveranstiden?

Din beställning skickas med Postnord samma dag som vi får beställningen. Normal leveranstid är 1-3 arbetsdag.
Större försändelser skickas med DHL och hämtas ut vid ditt närmaste dhl utlämningsställe.
Om en produkt är slut i lager kommer informationen att synas högt upp på produktsidan.
Leveranstid vid restorder varierar, hör med kundsupporten.
Du kommer även få notis via mail om produken är restnoterad och alternativ via mail hur du vill fortsätta med beställningen.

Vad kostar frakten?

Vi levererar fraktfritt om du köper för 500 sek eller mer.

Levererar ni till vilket land som helst i världen?

Nej, i vår Svenska Online shop skickar vi endast inom Sverige.

Tillkommer det några andra kostnader?

Nej, vi har inga andra dolda avgifter. Det pris du ser är det du betalar.

KÖPVILLKOR

I alla priser är moms inkluderat.

  1. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

  1. Leveranstid

Vid beställning innan klockan 15.00 vardagar skickar vi normalt beställningen samma dag eller dagen efter.
Leveransen sker via Postnord och tar normalt 1-2 arbetsdagar.
Variationer kan dock förekomma beroende på Postnords utdelningstider samt hög belastning vid stor orderingång.
Du har givetvis rätt att häva köpet utan kostnad.

  1. Frakt

Alla våra produkter levereras fraktfritt vid köp över 500 sek.

  1. Betalningssätt

Vi erbjuder i samarbete med Klarna AB, betalning via Klarna Checkout som uppvisar de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta. Klarna uppfyller kraven för PCI DSS. (Payment Card Industry Data Security Standard). Mer information om Klarna finns på www.klarna.se. Alla dina uppgifter hanteras enligt personuppgiftslagens bestämmelser.

  1. Sen betalning

Endast vid val av Klarna faktura. Vid sen betalning tillkommer en förseningsavgift på 50 kr och dröjsmålsränta enligt lag. Detta hanteras av Klarna AB.

  1. Ångerrätt

Som konsument har du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med fakturan eller en kopia av den! Du får själv stå för kostnader för returfrakten. Ange returorsak “Ångerrätt”. Länk till ångerblankett hittar du här: ångerblankett
Kontakta alltid kundtjänst innan retur.

  1. Reklamationer

Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. 3 års reklamationsrätt gäller enligt konsumentköplagen. Kundtjänst sänder en förfrankerad returetikett. Returnera varan tillsammans med fakturan eller en kopia av den! På fakturan anger du returorsak. Obs! Du måste först ta kontakt med kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald. Vi återbetalar inom 14 dagar. Ovan gäller ej vår Nöjd Kund Garanti, se punkt 9.

Epost: kundsupport@confidentsmile.se

  1. Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol. Vi följer även allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

  1. Nöjd kund garanti

Nöjd-kund-garantin innebär att vi återbetalar produktkostnaden men ej våra faktiska hanteringskostnader som vi haft i samband med beställningen. (Hanteringskostnaden är 2023 totalt 78 sek ink moms som inte är återbetalningsbart)

Blekningsresultatet kan ibland utebli om man inte bleker på rätt sätt och enligt instruktionen som medföljer.

Därför måste du först kontakta vår kundservice för att stämma av om blekningen utförts korrekt och följa våra instruktioner/anvisningar.
Detta kan innebära en förlängd blekningsprocess.
Nöjd Kund garantin gäller i 60 dagar från beställning. Garantin kan endast användas en gång. Vi kräver att du följt instruktionerna enligt bruksanvisning och att du gjort minst 10 blekningar. Det måste ha gått 3 veckor från det att du fått din beställning och fakturan måste vara betald. Alla produkter ska returneras i originalförpackning. Du får själv stå för kostnader för returfrakten som ska ske med REK Brev där du ska kunna visa sändnings-ID. Bifogas inte allt enligt ovan gör vi ingen återbetalning. Bifoga beställningsnummer i paketet. Nöjd Kundgaranti gäller endast Startkit från Confidentsmile. Notera att Nöjd Kundgaranti inte gäller om Klarna AB har skickat ut en påminnelse eller om fakturan från Klarna AB har förfallit. Confidentsmile måste först motta returen för att kunna kontrollerna innehållet, betala därför ALLTID fakturan för att undvika att Din retur inte godkänns. Notera att vi hanterar returer på vardagar. När ovan är uppfyllt och VI HAR MOTTAGIT paketet påbörjar vi returproceduren.

OBS: NÖJDKUND GARANTIN GÄLLER ENDAST DIG SOM HANDLAT FRÅN VÅR WEBSHOP.
HAR DU KÖPT VÅRA PRODUKTER FRÅN NÅGON AV VÅRA ÅTERFÖRSÄLJARE GÄLLER ALLTSÅ INTE NÖJDKUND GARANTIN

  1. Lägsta ålder för köp.

Confidentsmile följer gällande lagar och god affärsed och säljer därför inte till personer under 18 år. Genom att godkänna våra villkor i kassan intygar du att du är 18 år eller äldre.

Våra kontaktuppgifter

Epost: kundsupport@confidentsmile.se

Telefon: 070-7912210
Org.nr: 559444-6444

Confident Group AB

 

Om tandblekning

Varför blir tänderna blir fläckiga och missfärgade?

De vanligaste orsakerna är konsumtion av mat, kaffe, te, vin, läsk och rökning. Våra tänder blir naturligt mer och mer missfärgade allteftersom tiden går och vi lever våra liv. Även naturligt gula tänder kan blekas men behöver i regel längre behandling för att uppnå optimalt resultat.

Hur fungerar tandblekning och hur får man vita tänder?

Confident smile har en patenterat komplex som bryts ner inne i munnen och frisätter syre i icke-radikal form. Syret reagerar med de organiska fläckarna och missfärgningarna på tänderna och oxiderar dom, vilket gör tänderna vitare och vitare utan att skada dem. Tänder med fyllningar påverkas inte av tandblekningen.

Hur går tandblekningen till?

För att bleka tänderna behövs två tandskenor som du formar med hjälp av varmt vatten efter dina tänder. Vidare behövs tandblekningsgelen som utför blekningen. En liten mängd tandblekningsgel placeras i varje tandskena. Varje tandskena ska vara i munnen i cirka 20-60 minuter varje gång, en gång per dag tills du uppnått det resultat du vill ha. För ökad intensitet under blekningen kan du även använda Confident smiles LED-lampa. Du kommer att se resultat snabbt, och uppnår optimalt resultat efter 7- 10 behandlingar.

Är tandblekningsresultatet permanent?

Ingen blekning är bestående. Eftersom dina tänder i första hand blivit missfärgade av mat, dryck, snus och rökning så kommer de gradvis bli missfärgade igen. Resultatet varar i ca 6-12 månader. För att hålla dina tänder vita kan man göra periodiska blekningar vid behov utan biverkningar.

Hur lång tid tar tandblekningen?

Redan efter din första tandblekning kommer du att se resultat, och tänderna blir vitare och vitare för varje blekning. Vi rekommenderar att du börjar med 30 minuters blekning per gång och sedan ökar tiden efterhand till ungefär 45 minuter. Om du vill kan du bleka tänderna snabbare på bara några dagar. Likaså kan du bleka tänderna över en längre period om flera månader om du så vill. Det viktiga för optimalt resultat är det totala antalet behandlingstimmar. Med vår tandblekningsgel tar det mellan 7-10 behandlingar att uppnå optimalt vita tänder. Detta beror på hur missfärgade dina tänder är från början. Därefter kan du med jämna mellanrum bättra på blekningen efter eget tycke och smak.

Hur mycket tandblekningsgel behövs för att bleka tänderna?

Varje tandblekningstillfälle behöver endast en liten droppe gel för varje tandavtryck i tandskenan, överdosera inte.

Kan man bleka tänderna om man är gravid eller ammar?

Det finns inga kända biverkningar till varför man inte skulle kunna bleka tänderna när man ammar eller är gravid. Vi rekommenderar dock att du väntar tills efteråt.

Finns det några biverkningar eller sidoeffekter av tandblekning?

Confidentsmiles tandblekningsgel är peroxidfri och speciellt formulerad för att undvika ilningar i tänderna. Har du tidigare läst om biverkningar såsom ilningar, irriterat tandkött, ont i halsen osv. beror det på att man använt tandbleknings produkter som ej är godkända att använda inom EU. Det finns inga kända sidoeffekter eller biverkningar för Confidentsmile tandblekning.

Kan tandblekning skada tandköttet?

Nej. Inte med vår patenterade, peroxidfria och godkända tandblekning.

Jag har redan tandskenor, kan jag köpa enbart tandblekningsgelen?

Ja, vi säljer den peroxidfria och godkända tandblekningsgelen separat. Klicka här för att komma till produktsidan.

Hur ska jag förvara tandblekningsgelen och hur länge håller den sig?

Det bästa sättet att förvara tandblekningsgelen är i kylskåpet. Om du förvarar gelen i kylskåpet håller den minst i 12 månader från inköpsdatum.

Vad är en tandnyanskarta?

Tandnyanskartan är till för att du enkelt se och mäta resultatet av din tandblekning.
Vi levererar alltid en tandblekningskarta när du köper våra Start kit.

Påverkas tandsmycken av tandblekningen?

Nej, det går bra att bleka med tandsmycken, de kommer inte att påverkas.

Kan jag bleka konstgjorda tänder? (t.ex plast eller porslin)

Konstgjorda tänder, kronor, fyllningar eller andra tandarbeten kommer inte påverkas alls. Tandblekning skadar inte konstgjorda tänder eller tandarbeten (tex lagningar). Det går bra att bleka ändå och resultatet kommer bli bättre än om man inte hade blekt eftersom blekningen tar bort organiska missfärgningar på de konstgjorda tänderna. Däremot kan den konstgjorda tanden inte bli ljusare än dess original nyans.

Kan jag bleka trots att jag har en ståltråd på baksidan av tänderna?

Ja, tandblekningen varken skadar eller påverkar ståltråden.

Det unika med Confidentsmiles tandblekning

Vad är skillnaden mellan Confidentsmiles bettskenor och andra bettskenor?

Skillnaden ligger i att våra bettskenor är beprövade under lång tid och är enkla att forma hemma för att du ska få en riktigt bra passform. Våra bettskenor kan dessutom omformas hur många gånger som helst om det skulle behövas. Du får dessutom med en extra bettskena att ha i reserv. Våra bettskenor är även anpassade för att fungera med LED lampa som förstärker och snabbar på tandblekningen. En bra bettskena är viktigt för att få ett bra resultat vid din tandblekning.

Varför är Confidentsmiles tandblekningsgel bättre än andra?

Confidentsmile  använder en unik och patenterad sammansättning som effektivt och snabbt ger resultatet vita tänder. Vår gel är såväl, peroxidfri, kliniskt testad, 100% emaljsäker, PH-neutral och vegansk. Den är inte testad på djur och vi lämnar alltid en Nöjd-Kund-Garanti. Utbildade tandtekniker följer tandblekningsutvecklingen för vi att alltid kunna leverera bästa möjliga godkända produkt till dig som konsument.

Hur kan ni vara så billiga?

Vi har funnits länge på marknaden och är en av de större aktörerna. Volym ger kostnadsfördelar. Allt för att du ska kunna bleka dina tänder dels utan att behöva gå till tandläkaren och dels utan betala tusentals kronor.

100% Nöjd-kund-garanti

För att du som kund ska känna dig trygg med att köpa tandblekning från Confidentsmile erbjuder vi en Nöjd-kund-garanti. Garantin innebär att du som kund kan få pengarna tillbaka för produkten om du mot förmodan inte blir nöjd med blekningsresultatet. Blekningsresultatet kan ibland utebli om man inte blekt på rätt sätt och därför vill vi att du först kontaktar vår kundservice för att få hjälp med blekningsprocessen.

Villkor för 100 % Nöjd-kund-garanti

1. Nöjd-kund-garantin innebär att vi återbetalar produktkostnaden men ej våra faktiska hanteringskostnader som vi haft i samband med beställningen.
(Hanteringskostnaden är år 2022 totalt 79 sek)

2. Vid betalning med faktura ska fakturan betalas i tid oavsett resultat och vi står ej för eventuella påminnelseavgifter eller andra avgifter som kan tillkomma om fakturan inte betalts.

3. Produkterna måste returneras och ska ske med spårbart brev eller paket från kunden. Returer som inte når oss är ogiltiga.

4. Garantin gäller endast vid köp av Confidentsmiles Startkit för Tandblekning. Garantin gäller ej vid köp av endast gel, endast tandblekningspenna eller endast skenor.

5. Garantin gäller endast förstagångsköpare.

6. Minst 3 veckor ska ha passerat från beställningsdatum och produkten skall ha använts enligt instruktionerna. Kunden ska alltid först kontakta kundservice för att stämma av om blekningen utförts korrekt och följa instruktioner och anvisningar från kundtjänst. Detta kan innebära en förlängd blekningsprocess. Nöjd-kund-garantin gäller upp till 2 månader efter beställningsdatum.

7. Återbetalningen sker enligt punkterna ovan och först när vi fått produkterna i retur, behandlat och godkänt ärendet.

8. Nöjdkund garantin gäller INTE om du köpt din vara från en av våra återförsäljare, så nöjkund garantin gäller endast köp från våran webbshop

Alla returer för nöjd-kund-garantin ska skickas till Confidentsmile enligt de instruktioner som ges från kundtjänst.

Är du en återförsäljare och vill sälja våra produkter i ert sortiment?

Maila till SALES@CONFIDENTSMILE.SE och anmäl ditt intresse – vi återkommer inom kort. ( denna e-postadress gäller alltså endast företag, ej kundtjänst-ärenden)